W związku z wejściem w życie nowej ustawy o zbiórkach publicznych, od 18 lipca 2014 r. nie będzie już urzędowych pozwoleń na zbiórki publiczne. Zbiórki w gotówce oraz zbiórki darów zgłaszane będę na ogólnopolskim portalu www.zbiorki.gov.pl, tam też publikowane będą sprawozdania ze zbiórek. Portal będzie pomocny wszystkim w podjęciu decyzji jaką akcję wesprzeć oraz w sprawdzeniu jej efektów.
Zbiórkę gotówki lub darów zgłaszać będą mogły organizacje, fundacje, stowarzyszenia – czyli podmioty, które mogą prowadzić działalność pożytku publicznego zgodnie z ustawa o działalności pożytku publicznego. Zbiórkę może także prowadzić komitet społeczny, który mogą założyć co najmniej trzy osoby.
Szczegóły dotyczące nowych zasad prowadzenia zbiórek publicznych znaleźć można na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji: https://mac.gov.pl/zbiorki
>>> Zobacz ulotkę dotyczącą zmian w zbiórkach publicznych